Jonge Ondernemers: Thomas Barink en Dirk van Akkerveeken

Deze week geven we extra aandacht aan twee Jonge ondernemers uit de Jonge Ondernemersclub: Thomas Barink en Dirk van Akkerveeken. De twee ondernemende mannen hebben, samen met Rens Kierkels, de onderneming minute office opgericht. Hiervoor hebben ze de economische kennis uit Rotterdam van Thomas en Dirk samen kunnen voegen met de technische kennis uit Delft van Rens om tot een bijzonder product te komen: The Minute Office Box.

The Minute Office Box is een flexibel scherm dat je kan plaatsen op je werkplek of bureau, dat de afleidingen van buitenaf beperkt. De boxen zijn geïnjecteerd met een zelf desinfecterende buiten laag en de box is gemaakt van 80 gerecyclede PET-flessen. Met dit ontwerp is dit product makkelijk in gebruik, veilig en duurzaam.

Wij van de ondernemerscirkel zijn benieuwd wat een Jong Ondernemer drijft en wat er bij het ondernemerschap allemaal komt kijken. Twee van de oprichters die we gesproken hebben zijn Thomas Barink & Dirk van Akkerveeken:

1. Voor de mensen die Minute Office niet kennen: Wat voor dienst/product bieden jullie nu aan?

“Minute Office is een startup die zich bezighoudt met verbeteren en innoveren van werkplekken. Dit doen we door middel van duurzame en focus verhogende producten. Momenteel hebben wij de Minute office Box op de markt gebracht, dit is een uitklapbaar scherm dat ervoor zorgt dat gebruikers zich beter kunnen concentreren. Afgelopen tijd hebben we op veel locaties onze boxen geleverd, en zijn we inmiddels bezig met het ontwikkelen van nieuwe producten.”

2. Wat is de grootste misstap geweest tot nu toe en wat hebben jullie hiervan geleerd?

“De grootste misstap? Wij denken dat een goede les is dat je vanaf het begin heldere afspraken maakt over wat je van elkaar verwacht. Door deze verwachtingen niet altijd helder uit te spreken kun je soms verdeeld raken. Op het moment dat je duidelijke afspraken hebt zal dit veel discussies en fricties onderling voorkomen.”

3. Wat is de rol van social media binnen jullie onderneming?

“Social media speelt enkel in de vorm van LinkedIn een rol. Door bijvoorbeeld een succesvolle levering te posten, of een uitleg over het materiaal waarvan onze boxen zijn gemaakt (PET-Vilt). We willen hiermee interesse wekken onder andere potentiële klanten.”

4. Wat heeft de onderneming jullie gegeven?

“Het bedrijf heeft ons vooral veel ervaring gegeven. Het hele proces van een product ontwikkelen tot aan de factuur sturen van een verkoop. In het hele proces leer je veel over klantrelaties, productontwikkeling en ook hoe je een verhaal goed overbrengt. Onze eerste presentatie was bij Radboud Universiteit Nijmegen, daar hebben we de exacte prijs zelfs onderweg in de auto nog bedacht. Drie presentaties later ga je dan al veel beter voorbereid naar een afspraak.”

5. Waar ligt volgend jaar voor jullie de grootste uitdaging?

“De grootste uitdaging zit hem in het ontwikkelen van nieuwe producten. Er ligt een duidelijke vraag vanuit de markt, maar vooralsnog hebben we nog geen passende oplossing hiervoor weten te ontwikkelen. Andere bedrijven herkennen de vraag nu ook en zijn er ook druk mee bezig. Het is dus zaak om te zorgen dat we snel door ontwikkelen.”

Voor meer informatie over de producten en het bedrijf Minute Office bekijk de site of de LinkedIn.